WHEN YOU NEED ME AND YOU DON'T WANT ME, I WILL STAY BUT WHEN YOU DON'T NEED ME AND YOU WANT ME, THEN I WILL GO

Sunday, July 1, 2012

IPOH INTERNATIONAL RUN (IIR) 2012



ASSALAMUALAIKUM :D

Hello! Hari ni (1/7/2012) for the first time in my life, aku dapat g join Ipoh International Run (IIR) sebenarnya masa form 3 aku pernah rasa nak pergi tapi mak aku tak bagi. yela. nak pmr masa tu. so, tahun lepas ingat nak pergi join dengan asfa. malangnya, TERlambat hantar borang. tak dapat nak pergi lagi. memandangkan aku dah rupa macam perempuan mengandung mengidam nak pergi sangat sangat, tahun ni mak aku pun benarkan lah walaupun aku nak spm. lagi pun aku bagitawu dekat mak aku yang kalau pergi IIR ni dapat markah koko lebih. jadi dengan rela hatinya mak aku lepaskan aku pergi. hehe

Jadi, aku dengan semangatnya siap segala persiapan yang takde lah banyak mana pun malam semalam. semangat gila! haha. mood yang spoil mula mula gara gara aku order baju saiz M dapat XL lesap terus. hoho.  Pastu semalam aku tidur lambat. Jadi, ianya akan effect masa bangun aku. yes! aku bangun lambat. aku tumpang parents pkah and kami dah janji bertolak pukul 6:10am dan aku bangun pukul 5:30am. pffft. kelam kabut aku dibuatnya. lepas tu pagi tu sebelum bertolak parents pkah singgah 7E nak beli roti buat alas perut sikit sikit. at the same time, ada dekat 8 orang keluar dari 7E pakai baju IIR. comel comel je. lol. 

After that, masa sampai dekat stadium mata aku hampir hampir nak terkeluar biji mata aku ni ha. Ramai gila manusia! o.O' fuuhhh! Aku dekat atika nyaris nyaris lost semata-mata nak cari tong sampah nak buang plastik roti yang aku makan tadi. Mula mula aku dengan tika ni konon baik sangat lah kan, ke hulu ke hilir cari tong sampah. tapi bila dah sampai tahap event dah nak mula dan kami masih tak jumpa tong sampah, 

TIKA. 1,2,3 ! *campak sampah dekat atas rumput yang dah mmg penuh sampah* 
ORANG TAK NAMPAK, LARI! 

Atika terkejut beruk cepat cepat tiru aku. haha. well, bukan selalu kan kan kan? lepas tu kami masuk balik dalam  stadium dan misi kami kali ni bukan cari tong sampah dah. misi kami adalah mencari pelajr rps! --' ohyeah! dalam sesak sesak manusia yang dah rupa tin sardin tu aku ada ternampak dua manusia yang aku sangat sangat sangat lah kenal. mula mula aku nampak adik angkat aku, SHARIZAL (st.michael) . well, dia sangat tinggi. itu membuatkan mata aku tertarik tuk pandang dia. tapi malangnya tak sempat nak tegur. sebab aku dengan tika dah lost and tak found found lagi budak rps. lepas tu masa pusing punya pusing punya pusing aku nampak SOFFEE (andersonian). yang ni pun aku tak sempat tegur. alahai. lagi pun aku malas nak tegur. hotstuff derr. huk2

kemudian aku dengan tika meneruskan perjalanan yang penuh liku liku tajam. haha. suddenly, tika jerit

EVA! EVA! TU AYUNI DENGAN AIMI! :D

Yes! Finally! lepas tu masa kami pergi dekat khemah nak pakai wrist band (tak tahu betul ke tak aku eja bnde ni) once again, aku lost! tapi kali ni aku lost sorang sorang! omaigod! last last bila aku dengar announce yang kena letak beg dekat one place ni. aku pun pergi la, nak letak beg kecik aku yang comel tu. haha. kat situ aku jumpa ramai RPSian! fuhh! lega! haha. lepas tu masa aku jalan jalan nak cari pkah and adik sepupu dia, dinny aku terserempak dengan my beloved shrek, aina :') yeah! i miss her damnly much! aku menjerit sakan masa jumpa dia. dah sebijik macam jejak kasih version 100 . lol. dia makin debab! seronok aku cubit cubit pipi dia! hehe. dah habis borak borak pendek dengan dia, aku sambung cari pkah and dinny. dalam 5 minit lepas tuh.. i've found pkah! pkah and dinny kumpul sekali dengan shaqirah, zarrief. yeahman! haha. 

kemudian, masa tengah take time nak keluar dari dewan ramai ramai tuh. aku pusing pusing kan kepala mencari seorang insan yang bergelar atok aku. haha. tup! tup! *mata terpandang dekat seorang manusia berbaju biru* (setiap tahun dia pakai baju yang sama --') lol. his name is AZRIN :D yes! dia atok aku! lol. aku dah kawan dengan dia ni since form 3 lagi but then tu lah first meet kteorg. mula mula aku sendiri tak tawu nak cakap apa. bukan malu tapi takde idea nak cakap apa. hoho. tapi malu tu adelah jugak sikit sikit. al-maklum la membe dia tengok tengok. rasa nak sekeh kepala deme sekor sekor. haha. dapat lah aku sembang dengan dia sekejap. tiba tiba membe aku semua dah pergi ke depan semangat nak lari lah katakan. well, aku pun pergi tinggalkan azrin and start to jog. tengah syok syok jog dengan isandra, (membe lain dah hilang. huk2) tiba tiba, 

OMAIGOD! SANDRA! AKU LUPA NAK WARM UP TADI! --'

isandra dah macam. "SAY WHAT? o.O' NI KAW OKAY TAK NI?' haha. kesian isandra terkejut beruk. haha. yela. nak jog 7km tuh. but then, alhamdulillah aku masih sihat sampai sekarang. esok pagi? aku tak tahu lah. hoho. lepas tu, ada satu part kebanyakan budak budak yang semangat lari ni tersilap selekoh. pfft. aku dengan sandra lah salah seorang manusia tu. sabar jelah kan? penat penat lari tengok tengok manusia yang belakang kteorg tadi semua dah ke depan.  alahai. tak lama lepas tu aku dengan sandra terpisah. T.T sadis! sandra rilex jeh jog. aku dah almost tak cukup nafas! haha. aku pun jog lah sorang sorang. sometime ade jugak lah aku terserempak dengan membe aku 2-3 kali. then, masa lintas jerat cina dekat dengan polo tuh, aku mula mula ternampak soffee. ingat nak tegur. (sebab dia selalu kata aku sombong) tiba tiba nampak awek dia jalan kat sebelah. kay fine tak jadi tegur. aku terus lintas depan dia. pastu, aku ternampak pulak si kering azrin. haha. aku kesian kat dia sebenarnya. dia sakit kaki, tapi masih mahu jog. ish3. aku pun tegur lah dia memandangkan dia tengah sorang sorang. then, kami berjalan agak ke'lenggang-kangkung'an sambil sembang sembang. sembang pasal result exam yang tak boleh belah tu. huk2. 

lepas tu, membe dia yang tadi ada depan kteorg. depe tunggu azrin. aku ape lagi? takkan lah nak buat muka tembok duduk sorang sorang perempuan kat situ --' cacat. maka dengan itu, aku pun jog lah sorang sorang balik. sedih woa! huk2. jog punya jog, akhirnya! dah nak sampai ! yeahman! bangga ni bangga! haha. dah sampai tuh, memang ramai lah yang dah sampai siap duduk duduk sembang sembang lah kan? (manusia manusia kuat lari) haha. aku pun dengan bangga nya ambil sijil IIR walaupun tak dapat tempat. haha. lepastu, aku dah jadi macam lost balik. dah tak tawu nak pergi mana. tiba tiba, isandra muncul..

EVA! EVA! AKU DEKAT SINI! :D *lambai lambai tangan*

haha. aku dengan muka dah macam merah saga and nafas sekat sekat pun lambai lambai tangan balik. lol.ada rupa jejak kasih 3.0 tak? lol. pastu, kteorg masuk stadium lepak lepak dengan shaqirah, zarrief, ain and huwaida. kerja kami? posing maut tangkap gambar. haha. sambil tuh, tangan aku membalas-balas mesej dengan azrin. alahai. omey tak? haha. masa tu aku dengan sandra dah rupa orang kebulur 100 tahun tak makan jalan keluar stadium cari makanan, lepas tu aku nampak NEAL. well, dia kata 'HI!' then, aku balas HI balik. that's all for our conversation selama 2 saat. eh! itu kira conversation ke? o.O' haha. masa beli makanan tu, aku dengan sandra sempat lagi kutuk kutuk orang and 'cuci cuci mata' tengok yang mana handsome bagai. pfft. takde keje kan kteorg ni? --' huk huk. lepas beli makanan ingat nak lepak dengan azrin jap. tengok tengok membe dia ada lagi, tak jadilah. haha. 

pastu, dinny kol cakap dah nak balik. alahai. tak dapat aku nak join sorak tuk rps nanti. budak2 rps yang balik lambat semua kata aku rugi. sebab deme kata gempak gila. dyeorg kata ZAHID AF kata budak budak rps sporting habis. siap nyanyi nyanyi bagai yang tak tahan tuh! aiseyman. kalau aku ada, habis kasi gegar satu stadium tertutup tuh. haha. aku jelous tapi tak mengapa. aku bangga jadi budak rps! :D biarlah manusia manusia lain nak kata kita gedik ke, over ke, ape ape jela. hanya kita kita RPSian tahu macam mana KITA sebenarnya kan? :) well, RPS daebak! 

lepas tu, masa nak balik tu aku text dengan atok aku, azrin. dia kata dia nak balik dah. same with me la. then, ada satu text dia ni buat aku rasa macam macam.. makcik! (mak pkah) jom patah balik? tapi hanya mampu cakap dalam hati jela kan. al-maklum la kita menumpang orang. huk2.text dia berbunyi macam ni,

AKU BARU INGAT NAK BELANJA KAW MAKAN TADI.

alahai. bukan senang azrin ni nak belanja aku. nanti tak jumpa dah. lol. takpe takpe. lepas spm aku nak suruh dia belanja aku. niat tertunda dia tu harus tetap diteruskan walaupun tunggu lepas spm. aku tak kira! aku nak makan banyak banyak. biar dia sengsara! 3:D HAHA. okay! aku tak kejam macam tu okay. aku main main je. hahaha. lastly, azrin tak dapat belanja tapi parents pkah belanja. aku melantak habis lah. lapar siot! haha. aku tahu korang dah penat baca karangan aku ni kan kan kan? haha. ni pun aku ada cut cut kau tawu? kalau tak, kalah karangan KARAM SINGHWALIA (ejaan nama? abaikan!) tawu? haha. okay2. tamao merepek panjang2 dah. i just wanna say, i love RPS! i love IIR 2012! ♥  

okay2. dah nak habis dah karangan ni ha. jangan lah marah marah. tak elok tak elok. kbai

sincerely, EVAHASHIM yang comel lagi cute!
nak muntah silakan :D HAHA. main main lah sayang oi! 

assalamualaikum ♥ 
*memberi salam itu adalah perkara sunat , namun menjawab salam itu WAJIB*


No comments:

Post a Comment

leave your comments