WHEN YOU NEED ME AND YOU DON'T WANT ME, I WILL STAY BUT WHEN YOU DON'T NEED ME AND YOU WANT ME, THEN I WILL GO

Thursday, October 17, 2013

Sharizal Zainal


ASSALAMUALAIKUM

yo manusia! aku punya masalah. masalah di mana kalau dah sekali update blog, maka berduyun duyun lah entri aku akan hadir selepas itu. mohon banyakkan bersabar dan teruskan scroll entri saya ini sampai ke bawah yang rasanya nanti takdelah bawah mana sebenarnya. kalau tak larat nak scroll, sila tekan button 'X' di mana anda sendiri tahu akan kedudukan button tersebut. okay skema gila babeng ayat hakoo.!

jadi, anak anak. apa tajuk entri kita kali ni? jangan cakap kau orang buta huruf. kalau tajuk pun tak gheti nak baca, baik kau berhenti baca entri ni sekarang. aku tak larat nak dengar kau orang eja satu satu apa yang aku type ni. mohon berhenti. aku cakap berhenti tu berhenti la. kau terus mengeja jugak ke? eh eh kau nii.. degil betul

sharizal zainal is one of my brother. tapi bukan adik kandung. dia adik dari lain mak bapak, senang cerita adik angkat gua laa. tapi based on nama jelah kan, tak mampu den nak angkat dia. mahu patah tulang temulang aku. reason kenapa aku buat entri bertajukkan nama dia adalah sebab he's going to take his spm this year. tengok. sweet tak aku? cepat cepat siapa lagi nak jadi adik aku? lai lai boleh wechat aku. tapi kau orang la angkat aku. aku tak mampu nak angkat kau orang. k bajet retis pulak aku

so, sharizal zainal, nickname : sha. aku kenal budak ni masa naik satu bas sekolah dulu. bas yang kami naik bas cina, Chan Brothers namanya. dah nama pun bas cina kan, konfem konfem yang naik bas tu majoriti nya cina. daripada darjah 5 aku naik, berapa kerat ke melayu dengan india atas bas tu. masa dulu ada sorang je budak lelaki melayu dalam bas tu, lepastu aku masuk darjah 6 dah missing in action. tak dapat dikesan. berapa tahun lepastu takde dah budak lelaki melayu naik bas tu. yang ada perempuan je. itupun aku, kak laila and sorang dua budak mgs. 

then suddenly masa aku form 3 aku nampak ada sorang budak lelaki melayu atas bas tu. budak St. Michael bak hang. aku usha je mamat tu. masa form 4 pun ada lagi. bapak kelat oihh muka dia. kekadang rasa nak lempang pun ada. eh eh. tapi ada one day tu masa aku tengah online facebook. aku tetiba rasa nak check friend list aku. dan aku ternampak budak lelaki tu ada dalam tu. serious talk aku tak tahu mcm mana boleh sesat dalam tu. jenuh aku mikior aku rasa aku dah lama tak add orang. hmmm

so, aku tergur la tanya budak bas ke pe semua. pergh! memang rasa nak bagi sepak wehh. mula mula kurang ajar gila cara dia sembang dengan aku. tambah lagi aku teringatkan muka sombong dia, terasa macam nak bagi flying kick free free dekat dia. tapi tetiba. eh cop aku rasa banyak sangat ayat 'tetiba' aku harini kan? ahh pedulik! okay tetiba dia cakap dia takde kakak, dia nak aku jadi kakak dia. aku ingat dia main main, tapi dia cakap dia serious. time tu gelak besar aku wehhh. tapi aku terima jelah kann.

gelak gelak jugak, sekali bila nak sembang awkward yang amat. yelah tetiba dia sembang baik baik lembut lembut je dengan aku. naik meremang bulu roma aku. tapi lama lama i'm used to it. dah orang nak kita, takkan kita nak tolak pulak kan? ehh k abaikan. tapi aku masuk form 5 dia dah tak naik bas sebab dia dah tukar sekolah teknik.

so, that guy yang aku ceritakan tulah adik aku si sha tu. and pejam celik pejam celik pejam celik pejam celik dan pejam celik lagi sampai agak agak tak celik celik dah, eh k main k main. dah celik balik tengok tengok aku dah habis sekolah dan dia spm tahun ni. so, there you go! aku harap sangat dia buat yang terbaik. he's a good guy actually even dulu aku pernah rasa nak bagi penampar. haha. aku pernah menyesal dengan result spm aku dan aku akan terus menyesal, aku pernah hampir nak give up but life mesti diteruskan right?

dear sha, akak tak nak sha rasa apa yang akak rasa. masa yang ada sebelum spm ni gunakan sebaik mungkin ada paham? don't give up dan yang penting tawakkal. dan lagi satu, jangan nakal okay? haha. study rajin rajin nanti tahun depan kita meet dekat bangi, insyaAllah. get ready duit belanja akak hari hari okay? kahkahkah. last but least, sebelum apa apa baca bismillah. doa hari hari, solat jangan tinggal. good luck brother! :D lots of love. kbyee

ASSALAMUALAIKUM W.B.T
memberi salam itu sunat, menjawab salam itu WAJIB
sincerely,
the future successful malaysian businesswoman, insyaAllah. 
my mom and @liamhoughton are my idol
https://twitter.com/EvaHashim

No comments:

Post a Comment

leave your comments